Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiot działalności przedszkola:
- Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz.U. z dnia 15 stycznia 2009 r.) .
 - Zasadniczym celem oddziaływań działań edukacyjno - wychowawczych jest stworzenie każdemu dziecku optymalnych warunków do:
- podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
 - współdecydowania o tym, co dzieje się w najbliższym otoczeniu
 - podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
 - przeżywania osobistych sukcesów, porażek, a także konsekwencji swoich zachowań dokonywania samooceny własnych możliwości odreagowania przeżywanych napięć i emocji
 - rozwijania twórczej postawy wobec stawianych do rozwiązania problemów edukacyjnych
 - podejmowanie działań o charakterze procesu mających na celu wdrażanie dziecka do:
- szeroko pojmowanej samodzielności
 - podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
 - ustalania, formułowania i respektowania norm współżycia w grupie rówieśników
 - poszanowania potrzeb drugiego człowieka
 - podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
 - dochodzenia do kompromisów i ustalania wspólnych decyzji w grupie
 - współdziałania z rówieśnikami zgodnie z przyjętymi regułami
 - współdecydowania i współorganizowania otoczenia dziecka
 - dokonywania samooceny własnego i cudzego zachowania
 - ponoszenia określonych konsekwencji swojego postępowania.
 
 
 -  Celem oddziaływań przedszkola jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynność i intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;
 - budowanie sytemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
 - kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
 - rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
 - stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
 - troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną;
 - zachęcanie do uczestnictwa w grach i zabawach sportowych;
 - budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
 - wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
 - kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
 - zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
 
 -  Realizowanie zadań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, oraz:
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka;
 - zapewnienie opieki i organizowanie środowiska przyjaznego, bezpiecznego i zdrowego dla dziecka;
 - uwzględnianie indywidualnych potrzeb , troska o zapewnienie równych szans,
 - umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesów;
 - stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów,
 - podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie;
 - rozwijanie wrażliwości moralnej , poczucia dobra i zła;
 - kształtowanie umiejętności obserwacji , ułatwienie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym,
 - kulturowym i technicznym;
 - rozwijanie wrażliwości estetycznej , tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
 - stworzenie dzieciom warunków realizacji zadań związanych z wychowaniem estetycznym(edukacja teatralna ,plastyczna, muzyczna) poprzez:
- dostarczanie dzieciom wzorów pięknej mowy polskiej , oglądanie przedstawień granych przez aktorów w teatrze oraz na terenie przedszkola, słuchanie recytacji wierszy , słuchanie słuchowisk, baśni itp.;
 - zachęcanie dzieci do własnej twórczości słownej ,plastycznej, muzycznej;
 - organizowanie różnorodnych zabaw i ćwiczeń twórczych ( ożywianie ciała, przestrzeń, rytm, koncentracja uwagi, oddychanie, rozwijanie wyobraźni, relaks);
 - organizowanie przedstawień teatralnych dla dzieci z środowiska lokalnego;
 - zachęcanie do udziału w konkursach plastycznych, teatralnych, muzycznych organizowanych w regionie.
 
 - rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć;
 - zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego , bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych;
 - kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie sprawności ruchowej;
 
 
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 12-05-2015 - Utworzenie treści
 
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 754
