Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiot działalności przedszkola:
- Przedszkole realizuje cele i zadania wynikające z ustawy o systemie oświaty oraz aktów wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności z podstawy programowej wychowania przedszkolnego (Dz.U. z dnia 15 stycznia 2009 r.) .
- Zasadniczym celem oddziaływań działań edukacyjno - wychowawczych jest stworzenie każdemu dziecku optymalnych warunków do:
- podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
- współdecydowania o tym, co dzieje się w najbliższym otoczeniu
- podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
- przeżywania osobistych sukcesów, porażek, a także konsekwencji swoich zachowań dokonywania samooceny własnych możliwości odreagowania przeżywanych napięć i emocji
- rozwijania twórczej postawy wobec stawianych do rozwiązania problemów edukacyjnych
- podejmowanie działań o charakterze procesu mających na celu wdrażanie dziecka do:
- szeroko pojmowanej samodzielności
- podejmowania i wywiązywania się z obowiązków
- ustalania, formułowania i respektowania norm współżycia w grupie rówieśników
- poszanowania potrzeb drugiego człowieka
- podejmowania samodzielnych decyzji i wyborów
- dochodzenia do kompromisów i ustalania wspólnych decyzji w grupie
- współdziałania z rówieśnikami zgodnie z przyjętymi regułami
- współdecydowania i współorganizowania otoczenia dziecka
- dokonywania samooceny własnego i cudzego zachowania
- ponoszenia określonych konsekwencji swojego postępowania.
- Celem oddziaływań przedszkola jest:
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynność i intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;
- budowanie sytemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co jest dobre, a co złe;
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek;
- rozwijanie u dzieci umiejętności społecznych, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną;
- zachęcanie do uczestnictwa w grach i zabawach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
- Realizowanie zadań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, oraz:
- prowadzenie działalności diagnostycznej dotyczącej rozwoju dziecka;
- zapewnienie opieki i organizowanie środowiska przyjaznego, bezpiecznego i zdrowego dla dziecka;
- uwzględnianie indywidualnych potrzeb , troska o zapewnienie równych szans,
- umacnianie wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesów;
- stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów,
- podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie;
- rozwijanie wrażliwości moralnej , poczucia dobra i zła;
- kształtowanie umiejętności obserwacji , ułatwienie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym doświadczeniu dziecka otoczeniu przyrodniczym, społecznym,
- kulturowym i technicznym;
- rozwijanie wrażliwości estetycznej , tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
- stworzenie dzieciom warunków realizacji zadań związanych z wychowaniem estetycznym(edukacja teatralna ,plastyczna, muzyczna) poprzez:
- dostarczanie dzieciom wzorów pięknej mowy polskiej , oglądanie przedstawień granych przez aktorów w teatrze oraz na terenie przedszkola, słuchanie recytacji wierszy , słuchanie słuchowisk, baśni itp.;
- zachęcanie dzieci do własnej twórczości słownej ,plastycznej, muzycznej;
- organizowanie różnorodnych zabaw i ćwiczeń twórczych ( ożywianie ciała, przestrzeń, rytm, koncentracja uwagi, oddychanie, rozwijanie wyobraźni, relaks);
- organizowanie przedstawień teatralnych dla dzieci z środowiska lokalnego;
- zachęcanie do udziału w konkursach plastycznych, teatralnych, muzycznych organizowanych w regionie.
- rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć;
- zapewnienie warunków do harmonijnego rozwoju fizycznego , bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych;
- kształtowanie czynnej postawy wobec zdrowia i bezpieczeństwa oraz rozwijanie sprawności ruchowej;
Dziennik zmian strony
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 12-05-2015 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 673